Ο επαναπατρισμός της Διασποράς Ι: Ο Νέος Κόσμος

10-12/2/2021, 20:30

Με το βλέμμα στραμμένο στη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, το Ergon Ensemble επιστρέφει στο Megaron Online με την πρώτη από μία σειρά συναυλιών που τιτλοφορούνται «Ο επαναπατρισμός της Διασποράς». Στόχος του Ergon, το οποίο εξειδικεύεται στη μουσική του 20ού και 21ου αιώνα, είναι να συστήσει στο κοινό σύγχρονους συνθέτες ελληνικής καταγωγής ή έλληνες δημιουργούς που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό. Σε αυτό το κοινό εγχείρημα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Ergon Ensemble, τα μέλη του συνόλου θα ερμηνεύσουν έργα 16 συνθετών και συνθετριών σε 4 συναυλίες, τα προγράμματα των οποίων έχουν διαμορφωθεί με κριτήρια γεωγραφικά και όχι κατά βάση αισθητικά, έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ιδιαιτερότητες της κάθε δημιουργίας και το κοινό να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για τα έργα ακούγοντας τη διαφορετική πρόταση του κάθε δημιουργού.

Στο πρώτο αφιέρωμα («Ο Νέος Κόσμος»), που εστιάζει στις ΗΠΑ και στον Καναδά, παρουσιάζονται τρεις συνθέτες, τρεις αισθητικές και έξι έργα. Το κλιμακωτό πρόγραμμα της βραδιάς αρχίζει με δύο ντουέτα του εμβληματικού Χρήστου Χατζή, συνεχίζεται με ένα κουαρτέτο και ένα κουιντέτο του Παναγιώτη Κόκορα και ολοκληρώνεται με ένα οκτέτο και ένα νονέτο του Harry Stafylakis. Tη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο γάλλος μαέστρος Philippe Auguin [Φιλίπ Ωγκέν].

Η συγκεκριμένη συναυλία αποτελεί ένα τρίπτυχο με συνθέσεις τριών διαφορετικών αισθητικών ρευμάτων, οι οποίες θα κινηθούν από την ανθρωπολογική αναζήτηση του Arctic Dreams I και του Atonement του Χρ. Χατζή μέχρι την Écriture du Son και την Ολοφωνία του Π. Κόκορα, μέσα από τα Conscious Sound και Crama, για να καταλήξουν στις πολυρυθμικές progressive metal συνθέσεις Unrelent και Flows Obsidian του Harry Stafylakis. Όλα τα έργα, εκτός από το Crama, παρουσιάζονται σε πρώτη πανελλήνια ή πρώτη πανευρωπαϊκή εκτέλεση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Χρήστος Χατζής: Arctic Dreams I (2002) για φλάουτο, βιμπράφωνο και μαγνητοταινία

Atonement (2012) για πιάνο και βιολοντσέλο πανευρωπαϊκή πρεμιέρα

Παναγιώτης Κόκορας:  Conscious Sound (2014) για βιολί, βιολοντσέλο, κλαρινέτο και πιάνο, πανελλήνια πρεμιέρα

Crama για βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο, πιάνο, φλάουτο και κλαρινέτο

Ηarry Stafylakis:   Unrelent (2017) – sexteto για βιολί, βιολοντσέλο, φλάουτο, κλαρινέτο, κρουστά και πιάνο, πανευρωπαϊκή πρεμιέρα

Flows Obsidian (2019) – για 9 μουσικούς (βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο, φλάουτο, κλαρινέτο, κρουστά, πιάνο και ηλεκτρική κιθάρα) πανευρωπαϊκή πρεμιέρα

Μοιράσου το Post:

Share on facebook
Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published.